2 juli 2018: Alvor – Vale de Parra

2 juli 2018 - Vale de Parra, Portugal

Alweer bewolkt bij het opstaan. We bekijken de weerkaarten en we zitten net op de grens van het slechte weer. Voor goed weer moeten we terug richting Albufeira en verder. Daar is het nog volle zon de komende dagen. Na het lawaai van onze Engelse dronken buren zijn we alleen maar meer overtuigd dat we beter kunnen vertrekken. We kiezen Parque de Galé in Valé de Parra, een risico want het is een zeer populair plaatsje en vorig jaar was alles hier bezet. Onderweg toch weer even de broodnodige boodschapjes doen.

We hebben geluk, er zijn nog een paar plaatsjes op deze prachtige camperplaats met zwembad!

20180702_144114 IMG_0941

Een supervriendelijke ontvangst, een rondleiding en we kunnen ons al installeren! De lucht is hier felblauw dus de weersvoorspellingen waren juist, voor volle zon moeten we hier zijn!  We doen even een verkenningstocht door de omgeving, de bakker achter de hoek, iets verder een kruidenierszaak, restaurantjes, café’s, alles wat we nodig hebben is hier aanwezig! We gaan op zoek naar het strand en lopen door het dorp. Anderhalve kilometer verder zien we de prachtige groenblauwe zee. Weer een heel ander strand van uitzicht maar te dicht bij de vakantieparken en dus drukbezet en niet toegankelijk voor de honden!

IMG_0942 IMG_0944 IMG_0945  IMG_0946

Terug naar de camperplaats dan maar via stofferige binnenwegen, beetje puur op oriëntatie maar we komen er uiteindelijk wel! We vinden toch nog een cafeetje met een supervriendelijke man die ook graag een schaaltje water voor de honden brengt als we dat vragen, zelfs meer dan één want ze waren zeer com sede.

Op het menu vanavond: paella! Rudy is jarig en dan mag het al eens iets anders zijn. We openen een flesje bubbels en klinken op nog vele jaren campergeluk!

20180702_171223 IMG_0947  IMG_0951  IMG_0950 IMG_0954 20180703_092156

’s Avonds hangen we opnieuw de vlaggen buiten en zetten we onszelf in de nationale driekleur! België – Japan vanavond! Het wordt een superspannende achtste finale maar ook deze winnen we! Thx Red devils!

CP Parque de Galé in Vale de Parra: Prachtige plaats met zwembad, douche, lozen, water, ch. toil, wasmachine, droogkast, elektr., €8, stroom €2

Dagtrip: 52 km

Totaal trip: 2637 km