14 juli 2018: Clérac – Le Crotoy (FR)

14 juli 2018 - Le Crotoy, Frankrijk

Franse nationale feestdag vandaag maar we rijden toch verder! De grote files zullen in de andere richting staan en dat merken we al vrij snel. De hele route gaat het behoorlijk vlot en we zien inderdaad dat zowat de hele Belgische en Franse bevolking de andere richting aanschuiven.

Na een lange rit komen we aan in Le Crotoy. De CP “de zandbak” staat helemaal vol maar het veldje er tegenover is voor deze drukke gelegenheid ook open gesteld voor campers en daar vinden we nog een plaatsje.

IMG_1146

Lu Kai en Zorah (en wij ook natuurlijk) zijn dolgelukkig dat ze zich na de lange rit even kunnen uitleven op het strand. Ook wij komen hier heerlijk op adem!

IMG_1147 IMG_1149

’s Avonds naar het dorp. Een drukte van jewelste want het is op deze 14 juillet natuurlijk groot feest.

IMG_1150 IMG_1151

Net voor het vuurwerk toch maar snel terug naar de CP want de honden houden niet van de knallen. Zelfs voor het vuurwerk spelen ze hier al behoorlijk met voetzoekers op het strand.

IMG_1152

De rest van de avond proberen we de honden rustig te houden maar die rust keert pas terug na het vuurwerk. Wat later vallen we alle 4 als een blok in een diepe slaap, vermoeid maar voldaan!

CP Le Crotoy: “in de zandbak” aan de baai van de Somme, zeer rustige plaats in de duinen, water, lozen, ch. Toil., event. elektr. aan het servicepunt, €7 /24u

Dagtrip: 730 km

Totaal trip: 5017 km