30 juni 2018: Alvor

30 juni 2018 - Alvor, Portugal

We hebben nog wat regen gekregen vannacht, gelukkig net niet genoeg om er hier een grote modderpoel van te maken. Langzaam breekt de zon weer door en droogt alles weer op. Rond 8.15u komt de bakker luid toeterend op de CP gereden en kunnen we brood kopen. We gaan deze voormiddag op verkenning door het dorp. Eerst via de haven even door het oude gedeelte langs de smalle en nog smallere steegjes met winkeltjes en restaurantjes.

IMG_0843 IMG_0844 IMG_0860 IMG_0845

Boven in het dorpje ligt de mercado municipal, een overdekte markt zoals zowat ieder Portugees dorpje of stad er wel een heeft. De hondjes mogen niet binnen dus we gaan elk om beurt.

IMG_0847 IMG_0849

Als je nog verder loopt kom je in het nieuwere gedeelte van Alvor. Hier zijn de straten breder maar ook hier veel winkeltjes en bars maar lang niet zo gezellig als het oude deel.

IMG_0853  IMG_0858 IMG_0859

Deze namiddag willen we de andere kant van het strand verkennen. We zien daar de prachtige rotsformaties op de Praia dos três irmaos (strand van de drie gebroeders)

IMG_0861 IMG_0862 IMG_0863 IMG_0864 IMG_0868

We lopen over het houten plankieren want we mogen hier nergens op het strand met de honden. Ook bij de rotspartij mogen we eigenlijk niet. Als we het vragen aan de redders die daar zitten willen ze het wel toelaten maar jammer genoeg komt het water net op en kunnen we niet door de grote gaten in de rotsen naar de andere strandjes. Er is wel een lift, boven op de rots waar we misschien wel gebruik van kunnen maken om het strand te bereiken.

IMG_0870 IMG_0872 IMG_0873 IMG_0874

We kruipen de klif op en boven komen we in een groot ressort …hier mogen zeker geen honden doorlopen. We moeten er helemaal rond en proberen aan de ander kant de stranden te bereiken maar helaas, alles is hier ingepalmd door golfbanen en chique hotels. We keren dan maar terug, toch met een beetje spijt! De lift hebben we niet gevonden… maar we hebben weer behoorlijk wat kilometertjes gestapt!

IMG_0879 IMG_0876 IMG_0882

Tegen de avond nog wat luieren in het zonnetje, eten en nog een wandelingetje door het lagunegbied. Met de avondzon krijgen we hier een prachtig zicht over Alvor.

IMG_0883

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade