28 juni 2018: Pêra

28 juni 2018 - Pêra, Portugal

Veel wind vandaag! Ideaal voor een wandeling! Ik kan er hier geen uitstippelen wegens geen wifi op ons plaatsje dus we vertrekken en zien wel waar we uitkomen. Hier zien we onderweg heel veel vijgenbomen en wat druivelaars maar het uitzicht wordt overheerst door de oranjerode kleur van het zand.

IMG_0793  IMG_0795 IMG_0796

Tussen dat zand en de wijngaarden vinden Lu Kai en Zorah toch een vijver! Dolblij springen ze in het water voor een verfrissende zwembeurt.

IMG_0787 IMG_0788 IMG_0789 IMG_0790 IMG_0792

Als ze klaar zijn zien we dat ze de kleur van het zand hebben overgenomen, Zorah is nu nog rosser, Lu Kai is nu een zwart/rosse border geworden. Van de oorspronkelijke witte kleurvlakken op hun vacht valt niets meer te bespeuren. We wandelen dan maar verder met twee roodachtigen! Met onze gesandaalde voeten is het overigens niet veel beter gesteld. We slenteren langs mooie grote huizen met prachtig aangelegde tuinen en zwembaden waar regelmatig één of ander grote dure auto van de oprit komt geracet. En dan langs kleine afgeleefde, zelfs bijna ruïne- huisjes waar tussen het helemaal onderkomen stalletjes en verwaarloosde groentetuintjes altijd wel een heel oud vrouwtje van op een stoeltje vriendelijk goedendag knikt. Rijk en arm woont hier eigenlijk gewoon naast elkaar en dat maakt het verschil vaak zo opvallend.

IMG_0794

De warme wind blijft de hele dag behoorlijk waaien en dat is ideaal om nog lekker wat te luieren en wat bij te kleuren.

Vanavond eten we om 18u al in het restaurantje van de CP want we willen op tijd klaar zijn voor de match België/ Engeland.

IMG_0797 IMG_0798 IMG_0799 IMG_0800 IMG_0801 IMG_0802 IMG_0803

We hangen de vlaggen weer buiten en onze Engelse buren zijn er nog zeker van dat zij gaan winnen! Wat later, na de match die wij glansrijk winnen met 1-0 blijft het behoorlijk stil aan de overkant! :-)

20180628_191231

Lu Kai en Zorah ravotten nog even met Blacky. Hij geniet van het spelletje, wil ook graag bij ons komen maar de angst is te groot. We leggen wat hondeneten en wat hondenkoekjes voor hem neer. Hij zal het wel vinden als hij hier weer komt ronddolen…

Wij slenteren nog even rond op deze supergezellige mooie camperplaats.

IMG_0804  IMG_0806 IMG_0807 IMG_0808 IMG_0809 IMG_0810 IMG_0811 IMG_0812 IMG_0813 IMG_0814