10 juli 2018 Barragem do Pego do Altar

10 juli 2018 - Pego do Altar, Portugal

De mist hangt nog een beetje over het meer en zorgt voor wat afkoeling dus ideaal voor een wandeling.

IMG_1084 IMG_1085

We gaan de hele, hele steile weg op achter het restaurant in de hoop om van bovenop rond het meer te kunnen.

IMG_1086 IMG_1087 IMG_1088

Als we hijgend bovenkomen moeten we weer helemaal naar beneden, en weer helemaal naar boven…. Neen, we zoeken een alternatief. Niet rond het meer maar gewoon een paar weggetjes volgen.

IMG_1089 IMG_1090 IMG_1091

Het lukt voor een paar kilometer. Daarna stoten we op een afsluiting en moeten we weer terug. We geven het op want intussen breekt de zon weer door en het zal weer heet worden. Nog een beetje kletsen met onze Nederlandse buurvrouw die mandala’s op haar oude omgebouwde brandweerwagen schildert. Telkens een klein stukje verder en groter. Het vliegenraam heeft ze gemaakt van tientallen oude dassen, origineel en vol goede ideeën is deze mevrouw.

We nemen nog een hele lange plons in het frisse water en genieten verder van de zon en ons prachtige uitzicht terwijl de vliegen ons pesten.

IMG_1093 IMG_1094 IMG_1095 IMG_1096 IMG_1097 IMG_1098 IMG_1099 IMG_1100 IMG_1103 IMG_1101 IMG_1102 IMG_1104 IMG_1105

Een beetje weemoedig….morgen moeten we echt weer verder! We proberen ook de laatste mug die toch in onze mobilhome gekropen is te vangen en kruipen in bed voor alweer een muisstille rustige nacht.

1. Ingrid voet:
    2 augustus 2018
    Prachtige beelden Kaatje !
  2. The Borderliner:
    3 augustus 2018
    Hartelijk dank Ingrid! :-)