11 juni 2018: Barragem de Pego do Altar – Evora – Campo Maior

11 juli 2018 - Campo Maior, Portugal

Nog een laatste keer in alle vroegte genieten van de ooievaars en de honderden zwaluwen die hier over het meer vliegen. De muggen en de vliegen gaan we wat minder missen maar dat is de reden dat de zwaluwen hier nog zijn. De zon komt er al snel door vandaag. Afscheid nemen van de buurvrouw en hop daar gaan we weer.

Eerst nog Evora bezoeken. De hoofdstad van Alentejo ligt bovenop een heuvel met eindeloze olijfgaarden en tarwevelden. Het is een rustige stad, één van de mooiste van Portugal en heeft zijn plaats op de werelderfgoedlijst wel verdiend. Romeinse tempel, Vele Moorse patio’s, renaissancepaleis en veel gotische kerken en dat allemaal omringd door smalle straatjes met wit gekalkte huisje. We slenteren wat rond, ik vind eindelijk de kurken handtas van mijn dromen en we kopen nog wat voor de kleinkindjes. ’s Middags eten we wat op de Praça do Giraldo en dan moeten we echt weer verder!

IMG_1107 IMG_1108 IMG_1109 IMG_1110 IMG_1111 IMG_1112 IMG_1113 IMG_1114 IMG_1115 IMG_1116 IMG_1118 IMG_1119 IMG_1121

We willen vandaag ook Elvas bezoeken. Jammer genoeg zijn de enige twee parkeerplaatsen voor mobilhomes daar afgesloten.

IMG_1122 IMG_1123

Met heel veel spijt in het hart moeten we dus een andere overnachtingsplaats gaan zoeken. In Campo Maior kunnen we aan het barragem gaan staan. Helaas is ook deze plaats niet meer open. Dan maar noodgedwongen naar de plaatselijke camping van Campo Maior. We komen aan op een kleine maar supergezellige en vooral rustige camping “Os Anjos”. We kiezen een plaatsje, genieten even van de rust en doen nog een avondwandelingetje.

IMG_1124

Camping Os Anjos Campo Maior: Mooie camping met alle voorzieningen bij Nederlandse uitbater, zeer netjes. €15,70 (zonder elekrtriciteit)

Dagtrip: 306 km

Totaal trip: 3167 km