6 juni 2016: Plitvicka Jezera - Zaton

6 juni 2016 - Zaton, Kroatië

Na zowat een hele nacht hevige regen mogen we vanmorgen de zon weer in vol ornaat begroeten. Ideaal voor onze geplande uitstap. We vertrekken al vroeg na het ontbijt. Het is een gevaarlijke tocht langs een drukke baan zonder voetpaden. Een paar keer kunnen we maar net op tijd in de berm springen voor één of andere doodrijder die geen millimeter wil uitwijken. Gelukkig bereiken we na een 45 minuten ons doel: De meren ven Plitvicka. De honden zijn hier gelukkig ook welkom. Het is er inderdaad wondermooi. We maken de overtocht met het overzetbootje en beklimmen de berg. Het ene meer boven het andere meer, prachtige watervallen, dit is zeker de moeite om te zien.

IMG_5858 IMG_5860 IMG_5864 IMG_5874

Na een stevige wandeling over de kronkelende paadjes zakken we terug naar beneden. Snel een broodje eten en dan de gevaarlijke tocht weer naar de CP. Stilaan beginnen er weer druppels te vallen en voor we het weten staan we drijfnat onder een wolkbreuk. De watervallen van Plitvicka zijn er niets tegen! We breken alle records snelwandelen en maken de wandeling terug in slechts een half uurtje!

Terug aan de mobilhome breekt er weer een waterzonnetje door. Ideaal om in te pakken en weer verder te rijden. We willen over een paar uurtjes Zaton bereiken. Uitgewuifd, met kushandjes bestrooit, en diepe buigingen van mevrouw CP, zo verlaten we deze mooie plaats. We komen hier beslist nog wel eens terug. Jammer dat het toch net ietsje te duur is voor een CP!

Een paar uur later zijn we in Zaton. Een heerlijk heet zonnetje verwelkomt ons hier. Hoe dichter we bij de kust kwamen, hoe meer zon we kregen! We instaleren ons op Zaton Holiday Resort. Het is hier drukker dan we verwacht hadden maar vinden toch een mooi plaatsje. Nog even genieten, BBQ, avondwandelingetje, bedje!

Zaton Holiday Resort: €19 ACSI korting, alle voorzieningen, wifi

1. Peggy:
    9 juni 2016
    Hallo toeristen

De landschappen zijn ginder enigszins anders dan hier, maar het weer komt sterk overeen. We konden de laatste dagen ook genieten van warme, zonnige momenten maar ook van stevige onweersbuien met wolkbreuken. Halle stond volledig blank met alle ellende tot gevolg. Gelukkig liep het kanaal niet over en hielden we de voetjes droog op de 1 ste verdieping van ons appartement
    Vandaag zijn we verhuisd naar de zonnige, Costa Belgica.
    Geniet daar maar van al het moois dat Kroatië te bieden heeft, en dat is heel wat. We hebben ook nog eens ons fotoboek van Dalmatië bovengehaald en zouden zo terugkeren.
    Dikke kus
    Peggy en Bert