5 juni 2016: Bled – Plitvicka Jezera

5 juni 2016 - Plitvička Jezera, Kroatië

We vertrekken zonnig vandaag, op weg naar Kroatië, Plitvicka en de prachtige meren en watervallen die daar te zien zouden zijn. De reis gaat vrij vlot maar gaandeweg krijgen we toch weer meer regen en donkere wolken. Tegen de tijd dat we aankomen breekt de zon gelukkig weer door. We worden zeer hartelijk welkom geheten door de vrouwe des camperplaats en vermits er nog maar één andere camper staat hebben we nog genoeg keuze om een mooi plaatsje uit te kiezen.

IMG_5853

De honden krijgen hier de vrije loop en genieten daar volop van. Wij genieten van het zonnetje maar zien in de verte de donkere bui al hangen. We zijn net klaar met eten als de eerste druppels al vallen. Gelukkig hadden we toch al besloten om de uitstap naar de Plitvicka Jezera toch maar uit te stellen naar morgen zodat we wat meer tijd hebben om alles te kunnen zien. De druppeltjes worden al snel dikke plensbuien tot zelfs een ware wolkbreuk. Ideale waterdichtheidtest van onze nieuwe mobilhome. Hij doorstaat de test met glans! Noodgedwongen brengen we de rest van de avond binnen door.

CP Cvethovic 20 pl

Jezerce 28

Mooie gezellige CP, alle voorzieningen, WC, Douche, ong 2 km van de Plitvicka meren, 500m van winkel. Supervriendelijke ontvangst

Dagtrip: 327 km

Totaal trip: 1627 km