15 juni 2016: Buna- Ljubuski - Tisno

15 juni 2016 - Tisno, Kroatië

We vertrekken op tijd! Het is een prachtige warme en zonnige dag en vandaag willen we de kravica watervallen nog zien. Na wat zoeken (wegomlegging) vinden we dit prachtig stuk natuurschoon. Deze plaats is een populaire zwem en picknickplaat maar door de hevige regenval van de voorbije dagen is er van het strand haast niets meer over. We kunnen nog net wat foto’s maken voor de grote drukte.

IMG_6090 IMG_6093 IMG_6098 IMG_6102 IMG_6104 IMG_6109 IMG_6111 IMG_6113

En dan weer terug naar Kroatië. De grensoverschrijding gaat heel wat vlotter nu, de douane heeft het vrij druk met facebook en we mogen zonder verdere controle de grens weer over. De zoektocht naar een mooie plaats voor de nacht en de komende dagen kan beginnen. In Trogir doen we een eerste poging. We zien al van ver dat de hele camping overvol staat en rijden al snel door. Sibenik heeft een resort, daar willen we ook eens gaan kijken. Hier van hetzelfde laken een broek, overvol en veeeeeeeel te druk voor ons. We besluiten om dan maar weer richting Tisno te gaan. Daar is een nieuwe camping aan de overkant van Betina en die willen we wel eens uittesten. Hier vinden we gelukkig een plaatsje in de rust die we zoeken. Geen drukte, geen gedoe, alles basic en meer dan genoeg om een paar dagen door te brengen. Het is heet en we hopen dat een paar dagen zo te houden.

Avondwandelingetje, eten, nog een klein wandelingetje, bedje….

Camping autocamp Dalmcija, Put Jazine 328, Tisno

Zeer mooie nieuwe camping, €15 a.i., zeer rustig, mooie ruime plaatsen, nieuw sanitair