13 juni 2016: Omis – Buna (Mostar) Bosnië-Herzegovina

13 juni 2016 - Mostar, Bosnië en Herzegovina

Deze voormiddag nog even aar de stad Omis. Nog wat foto’s nemen want we zien de bewolking weer opkomen.

IMG_6012 IMG_6014 IMG_6015 IMG_6017 IMG_6019 IMG_6020 IMG_6021 IMG_6025 IMG_6026 IMG_6027 IMG_6029 IMG_6031

Nog voor de middag verlaten we de camping en gaan een paar uur later de grens van Bosnië-Herzegovina over. We trotseren de boze, norse gezichten van de grenswachters en rijden de prachtige natuur in. Jammer dat we boven deze mooie bergen alleen maar donkere, ja zeg maar zwarte wolken hangen. Wij ontsnappen aan het ergste maar we horen later dat de straten van Mostar helemaal blank staan. Intussen worden wij meer dan hartelijk welkom geheten door Gaga, de camperplaatseigenaar. Wat een heerlijk plaatsje is dit hier, zo vlak aan de rivier. Dit is nu echt eens wat een camperplaats moet zijn. Een hele verademing ook in vergelijking met de camping van Gisteren.

IMG_6033 IMG_6034 IMG_6035 IMG_6037 IMG_6038

We spreken ook meteen af voor morgen, Gaga zal ons naar Mostar brengen met de auto zodat we de stad kunnen bezoeken. Zalig is dit. Vanavond kijken we voetbal, Belgie-Italie. Toch een beetje spannend hoor!

Camperplaats Auto River camp half island

€15 a.i. Douche, wc, elektr., water, keukentje, wasmachine (€3) …

Zeer mooie plaats, zeer rustig, supervriendelijke ontvangst