12 juni 2016: Betina – Omis

12 juni 2016 - Omis, Kroatië

Een beetje grijs vanmorgen, jammer…

IMG_6010 IMG_6011

De reis vandaag gaat naar Omis, een havenstad en in de 13e en 14e eeuw de thuishaven van echte piraten. Onderweg steeds meer donkere wolken. Onderweg alweer zeer hevige regen. Wanneer we in Omis aankomen zien we op de camping de ravage die aangericht is door een ware stortvloed. De hele boel staat gewoon onder water. We mogen een poging doen om een droog plaatsje uit te zoeken en dat lukt ons amper. De camping zelf valt trouwens helemaal een beetje tegen. Ongezellig, sanitair zeer veroudert en helemaal niet netjes. Om het hondenstrand te bereiken moeten we over de rotsen langs de afspanning kruipen om op een vuil bouwwerf terecht te komen.  Maar goed, we zijn hier op de stad te bezoeken en uiteindelijk hebben we alles bij om onze plan te trekken. De zon breekt stilletjes aan weer door en we krijgen nog een redelijke namiddag. Omis, de oude stad is gelukkig wel de moeite om even te bezoeken en ligt op een boogscheut van de camping. We gaan een klein stukje de canyon in, tussen de prachtige rotsen achter de stad. Dit is gewoon mooi!

Camping Camp Galeb, Vukovarska 7, Omis

Ongezellige camping, slordig, veroudert onverzorgd sanitair, bouwwerf op het moment dat wij er waren, drukke baan voor de camping met veel lawaai!

Dagtrip: 137 km

Totaal trip: 2145 km