29 maart 2017: Mariekerke – Les Lacs de ‘l Eau ‘d Heure

29 maart 2017 - Froidchapelle, België

De mobilhome was gisteren al zo goed als geladen dus we kunnen vrij snel vertrekken. Ze beloven best een lekker weertje, ideaal om richting Henegouwen te rijden, doel: Les Lacs de ‘l eau ‘d Heure, vijf kunstmatig aangelegde meren, samen goed voor 50 km oeverlengte en 6,17 km² wateroppervlakte. Wij kiezen voor La Plate Taille, het grootste meer van Belgie. Een stuwmeer met stuwdam. We gaan onze plan hier wel kunnen trekken!  Een paar uur later kiezen we een plaatsje op de CP met zicht op het prachtige meer en de stuwdam. Voldoende keuze hier, er staan maar een paar campers verdeeld over de hele CP.

IMG_7065 IMG_7066

Het weer is zalig, beetje fris windje maar ideaal voor een wandeling rond het meer. Mooi is het hier en natuurlijk genieten de “girls” Lu Kai en Zorah even erg als wij.

IMG_7067 IMG_7069 IMG_7072 IMG_7073 IMG_7075 IMG_7076 IMG_7079 IMG_7082IMG_7084

Terug aan de mobilhome is het hoogtijd voor een hap, nog een avondwandelingetje en naar bed. Morgen zien we wel weer!

Mix parking: La Plate Taille: Route des Barrage, 6441 Erpion: service station pas open op 1 april. Geen vuilbakken. Wij stonden hier gratis, er kwam niemand langs….

Dagtrip: 137 km

Van reisblog naar fotoboek