3 juni 2016: Berchtesgaden

3 juni 2016 - Berchtesgaden, Duitsland

Bij het wakker worden zien we hier en daar al een stukje blauwe lucht. Na het ontbijt zakken we af naar het dorpje. We hebben dringend wat etenswaren nodig en hopen daar een winkel te vinden. En inderdaad, er is een kleine supermarkt die alles heeft wat we nodig hebben.

Terug op de CP is het intussen zo’n lekker weertje geworden dat we de BBQ boven halen. Heerlijk is dit, puur genieten van de stilte met op de achtergrond het geluid van de koeienbellen en voor ons een prachtig uitzicht op de omringende bergen.

IMG_5798 IMG_5799

IMG_5804

Na het eten willen de hondendames ook wel wat en het is ideaal weer voor een mooie wandeling. De kuitspieren worden aan een zware test onderworpen maar de beloning was het waard: wat een prachtig uitzicht!

IMG_5819 IMG_5818 IMG_5816

Terug naar beneden, iets dieper dan de CP want dit zonnige weer vraagt om een terrasje! We proeven een half litertje plaatselijk bier en bij deze temperaturen en na een mooie wandeling gaat dat vlotjes naar binnen.

IMG_5821

De honden horen we daar niet, die liggen in een zeeeeeer diepe slaap! Terug naar de CP want het is tijd voor een avondhapje. Daarna nog een kort avondwandelingetje, kort want boven op de berg zien we een regenboog…..daar is de regen weer…. :-(