1 juli: Vila Nova de Milfontes – Porto Covo

1 juli 2014 - Porto Covo, Portugal

Oei, de zon is weg. Het regent zelfs een beetje. Jammer! Na het ontbijt en het afscheid van Loebas vertrekken we richting Odemira voor de boodschappen.

port326

Dag Loebas! :-)

Even later, onderweg naar ons volgende doel Porto Covo zien we een pijltje naar Cabo Sàrdao. Toch even gaan kijken! Een zandweg brengt ons tot aan de kust, midden in een prachtig mooi natuurgebied en zeker de moeite waard om te gaan bekijken. Prachtige kliffen, zalige vergezichten over de oceaan, onaangerepte natuur, diepe baaien. Dit is alweer puur genieten. Bovendien komt de zon opnieuw piepen en wordt het weer aardig warm. We moeten hier toch even wandelen en al die pracht bewonderen voor we verder rijden.

port328 port329 port327 port331 port330 port332 port334 port335 porty316 port317 port320 port323 port336

Tegen de middag rijden we verder naar Porto Covo. Daar is een camperplaats bovenop een klif. Bij aankomst blijkt die nog mooier te zijn dan die van gisteren. Er staan gelukkig nog niet veel campers en we kunnen een plaatsje kiezen. We hebben de tijd om ook even het dorpje te gaan bezoeken met zijn mooie witte huisjes met blauwe ramen en bovendien een gezellig winkelstraatje.

port326 port328 port329 port344  port347 port341 port349 port350 port351 port352  port355 port357  port358 port359

Tegen de avond kunnen we de Borderliner helemaal naar de voorkant van de klif verhuizen, op de eerste plaats! Dit wordt een nog romantischer etentje dan gisteravond met op de achtergrond het geluid van de ruwe woeste baren die tegen de rotsen kletteren. Heerlijk is het hier, mooi, prachtig, eigenlijk gewoon niet te omschrijven. ’s Avonds nog even langs de kliffen gewandeld terwijl de zon langzaam in de zee zakte. Het zal hier weer heerlijk slapen worden!

port360 port361 port362 port364 port365 port366 port367port368

Dagtrip: 76 km