30 juni: Olhào – Vila Nova de Milfontes

30 juni 2014 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

We proberen alweer vroeg te vertrekken. De rit gaat naar Vila Nova de Milfontes.. Daar aan de baai zou een camperplaats zijn die zowat op het strand gelegen is en bovendien staat het stadje ook nog beschreven als één van de mooiste plaatsjes van de westkust. Wel, we kunnen dat beamen! De prachtige azuurblauwe kleur van de baai, de ruwe kliffen, Het geweldige uitzicht op de Atlantische oceaan…. Adembenemend!
De camperplaats ligt aan de overkant van de baai, over de brug en dan een zandwegje volgen tot aan het restaurant “oasis”. We vinden een mooi plaatsje met uitzicht op de baai en krijgen er meteen een persoonlijke bewaker bij die we “Loebas” dopen. Loebas is één van de vele los lopende honden hier maar dan eentje van extra groot formaat en met een hart van goud. We horen later dat hij eten krijgt van een paar, dat hier in de buurt wonen maar dat hij verder helemaal alleen op de wereld is. (neen, we nemen hem niet mee)

port301 port302 port305 port307 port308

Lu Kai mag eindelijk nog eens op het strand en is hier dolgelukkig mee. Wij overigens ook! Loebas ook want hij gaat gezellig mee! Na een middagje strand genieten we van wat wel het meest romantische etentje ooit mag genoemd worden. Zelfs het allerduurste restaurant kan hier niet aan tippen!Nog een avondwandelingetje, babbeltje met de Belgische buren en moe maar gelukkig kruipen we weer ons bedje   in!