2 juli: Porto Covo – Terrugem

2 juli 2014 - Terrugem, Portugal

Toch nog even genieten van al dat moois hier!

port369 port370 port371 port381

Rit naar Evora vandaag, het binnenland in dus. Toch even moeilijk om afscheid te nemen van de prachtige kust.
Onderweg een tussenstop om de cromeleque e menir dos Almendres te bezichtigen. De Cromeleque is een steencirkel van 95 menhirs, wat verder staat nog een menhir van 4 meter hoog. We moeten wel een zanderig pad volgen en de “borderliner kreunt en zucht. Toch wel de moeite om te zien!

port373 port374 port377 port378 port379 port380

In Evora willen we graag op de camperplaats staan maar jammer genoeg is er blijkbaar kermis geweest en is deze gesloten. We vinden na wat zoeken toch een parkeerplaats voor de camper en besluiten de stad even in te trekken en dan verder te rijden. Hier kunnen we toch niet overnachten. We willen graag wat souvenirtjes kopen voor kinderen en kleindochter en hier moeten we die wel vinden. We willen hier niet te lang blijven hangen, we vertrouwen het niet en zijn bang voor inbrekers aan de mobilhome, we staan immers gewoon aan de straatkant. Gelukkig vinden we alles terug zoals we het achtergelaten hebben.

port381 port383 port385

Nu op zoek naar een plaats voor de nacht. In Estremoz zou een camperplaats zijn op het marktplein, daar maar eens proberen. We staan er helemaal alleen en zien nergens een aangeduide plaats voor campers. We eten hier in de hoop dat er toch nog campers komen maar die komen er dus niet. Dan toch maar wat verder rijden. Terrugem schijnt een campervriendelijk dorpje te zijn met camperplaats. We staan er ook alleen maar het voelt hier toch wat veiliger aan. We ronden de avond af met , wat dacht je, een frisse pint in het supervriendelijke dorpje en kruipen daarna onder de wol.

port387 port388 Gaan we hier slapen?

Dagtrip: 360 km
Totaal: 4466 km