17 juni: Portimao – Carvoeiro

17 juni 2014 - Praia do Carvoeiro, Portugal

Extra vroeg vertrekken vandaag. We willen het meest westelijke punt van Europa zien en dat is Sagres. We rijden tot Porta de Sagres. Parkeren met de mobilhome is geen probleem. Jammer genoeg is het toch wel wat bewolkt vandaag maar het belet ons niet om te genieten van prachtige uitzichten. Voor 3€ mogen we binnen de oude vestingmuren en hebben we een prachtig uitzicht op de Atlantische oceaan, de wondermooie kliffen en zien we de Rosa dos Ventos, een kompasroos van kiezelstenen met een doorsnede van 43 meter.

port113 port114 port115 port116 port112

Na de middag gaan we op zoek naar een camperplaats die iets minder druk is dan Portimao en Carvoeiro, camperplaats Casa LongYn lijkt ons wel wat. Als we daar aankomen zijn de uitbaters nog niet thuis. We hebben dus nog wat tijd om Alvor te bezoeken, een vissersplaats die zijn charme behouden heeft. De zon is intussen door de wolken gebroken en de temperatuur loopt weer lekker op. We genieten nog van een wandeling door het stadje en natuurlijk een terrasje aan de haven.

port123 port124

Tegen de avond trekken we naar Carvoeiro. Er is plaats voor 5 campers maar we zijn er alleen. We ronden de dag af met….BBQ natuurlijk!