16 juni: Centieira – Portimao

16 juni 2014 - Portimão, Portugal

We vertrekken al vroeg bij Mobilhome Friends maar hier komen we zeker ooit nog eens terug! De rit gaat vandaag eerst naar Silves, en oude stad die we zeker eens willen bezoeken. We kunnen vlakbij de stad parkeren en brengen de voormiddag daar door, slenterend door de straatjes.

port69 port70 port84 port73

Tegen de middag gaan we terug naar de Borderliner en eten we eerst een hapje alvorens verder te trekken. Monchique staat als volgende punt op het programma. We gaan er op zoek naar de camperplaats Caldas de Monchique. Daarvoor moeten we een steile stofferige zandweg beklimmen. Als we er aan komen is het uitzicht inderdaad prachtig, met zicht op de vallei. De temperatuur loopt er echter zo op dat we besluiten om er toch maar niet te blijven. Bovendien was de eigenaar nergens te zien. We zakken terug naar beneden en gaan op zoek naar een andere overnachtingplaats. De kust zal wel wat koeler zijn en Portimao (Praia da Rocha) lijkt wel iets. Er zijn daar twee camperplaatsen en we kiezen voor eentje vlakbij de haven. 150 plaatsen en alle basisvoorzieningen. Het bezoek aan de stad zelf valt wat tegen. Lu Kai mag alweer niet op het stranden het is er enorm druk. Te toeristisch voor ons, maar toch blij dat we er even geweest zijn. ’s Avonds gooien we wat kip en groentjes in de wok en de inwendige mens is ook weer voldaan. De avond daar voelt toch aanzienlijk kouder aan dan de voorbije week. Deze keer is het met truitje maar we genieten toch nog wat na aan de mobilhome met glaasje wijn!

port87 port88 port89 port91 port95 port100 port105

Dagtrip 85 km