18 juni: Cavoeiro – Sao Bartolomeu de Messines

18 juni 2014 - São Bartolomeu de Messines, Portugal

We vertrekken alweer vroeg vandaag. Casa LongYn was prima voor een overnachting maar niet echt ons ding. Er zijn niet veel wandelmogelijkheden en Lu Kai kon het ook niet echt vinden met Bruna, één van de honden van de eigenaars. De andere hond, Benji had wel mijn hart een beetje gestolen en bleef ook de hele tijd gezellig bij ons aan de camper liggen. Maar goed, we trekken verder, een beetje het land in.

port128 port130

Onderweg stoppen we nog voor de nodige inkopen zodat we er weer een tijdje tegen kunnen wat proviand betreft. Op de campersite NKC vinden we camperstop Messines in Sao Bartolomeu de Messines. De laatste anderhalve kilometer rijden we over een grindpad maar wat we op het einde van dit pad vinden overtreft al onze verwachtingen. We worden superhartelijk welkom geheten door Andre, de Nederlandse eigenaar en mogen een plaatsje uitkiezen. Plaats genoeg hier, er staat slechts één Britse camper. Er is geen elektriciteit maar voor de rest zijn alle voorzieningen aanwezig: Douche, loosplaats, wifi… De winkels zijn hier wel een eindje vandaan maar je mag je boodschappenlijstje gewoon met Andre meegeven. Voor de rest is het hier gewoon het paradijs! Prachtige natuur, een riviertje waar Lu Kai regelmatig eens in kan duiken voor een opfrissing, Andre die klaar staat met wandelmappen, de stilte, hagedisjes die over het terrein lopen, eucalyptusbomen, de prachtige oleanders. De geur van de venkel die hier weelderig groeit….. We herhalen het honderden keren per dag: “Meer moet dat niet zijn!” We besluiten hier dan ook een paar dagen te blijven hangen!

De temperaturen lopen alweer heel hoog op maar ’s avonds koelt het wel behoorlijk af.

port133 port138 port139 port140 port141 port144

Dagtrip: 41 km