27 juli 2015: Vallon Pont d’Arc

27 juli 2015 - Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk

Alweer een stralende hete dag vandaag. Gewapend met voldoende drinkwater voor mens en hond wagen we ons ondanks de hitte toch aan een stevige klimwandeling. We willen de Pont d’ Arc wel eens zien! Volgens de bewegwijzering is dat een wandeling van anderhalf uur, daar nemen we het gratis busje niet voor! Het eerste uurtje gaat alles prima, stevig klimmen bij deze hitte maar we laten ons niet kennen! Na een uur vinden we geen bewegwijzering meer en wordt het een pure gok. We trotseren nog maar een bergje maar eens aan de top zien we nog steeds geen Pont d’Arc. Opgeven dan maar en terug naar de CP. Onderweg vinden we nog een waar paradijsje voor Lu Kai en haar zwembeurt gebruiken we graag als excuus om een half uurtje te rusten en te genieten. Op het infobureau hadden ze ons gewaarschuwd: Te heet vandaag voor deze wandelingen! Wij kunnen wel tegen een stootje! Toch zijn we blij als we op de terugweg aan een camping passeren waar ze ons met plezier een frisse pint uitschenken. Nog een half uurtje en één berg voor we weer aan de CP zijn. We fatsoeneren ons een beetje en gaan naar het dorp om een stukje te eten. Dat hebben we wel verdiend!

Morgen weer verder!