24 april 2019: Graach

24 april 2019 - Graach an der Mosel, Duitsland

De bakker toetert ons al om 8 uur klaarwakker, snel in de kleren springen en brood halen!

Na het ontbijt willen we naar Bernkastel-Kues, een toeristische plaats in Duitsland, 20 minuten loopafstand van de camperplaats. Het stadje ligt aan de Moezel, tussen de wijngaarden. en bestaat uit twee delen: Bernkastel op de rechteroever van de Moezel en Kues op de linkeroever. Beide delen zijn met een brug met elkaar verbonden. De Moezel en Bernkastel-Kues liggen lager dan de omgeving en overal zie je de wijngaarden op de hellingen van het dal van de Moezel.

IMG_2002IMG_2008IMG_2010

Vooral het deel Bernkastel is toeristisch. Het heeft een oud centrum, met steegjes waarvan de smalste over trappen, omhoog naar de wijngaarden gaan. Kues is groter en moderner dan Bernkastel. In het historische centrum van Bernkastel bewonderen we de vele vakwerkhuizen. Het renaissancestadhuis dateert uit 1608.

IMG_2011IMG_2012IMG_2017IMG_2018IMG_2019IMG_2020

Boven Bernkastel zie je de ruïne Burg Landshut, een voormalige zomerresidentie van de Trierse aartsbisschoppen maar die laten we na alle beklimmingen van de laatste dagen toch maar links liggen. We slenteren wat door het mooie oude stadsgedeelte. Aan de rand van dit deel, tegen de wijngaarden vinden we Restaurant Grabenschenke. Hier willen we onze welverdiende en lang naar uitgekeken schnitzel wel eten! En het smaakt!

IMG_2012IMG_2014IMG_2015IMG_2016

We wandelen rustig terug naar de camperplaats en nemen daar wat rust.

IMG_2025IMG_2021IMG_2022IMG_2023IMG_2024IMG_2027

Babbeltje met de Duitse buren, mobilhome een beetje ontdoen van vliegjes die zich te pletter hebben gevlogen tegen onze ruiten, gewoon beetje rustig aan.

IMG_2028

In de verte zien we donkere wolken verschijnen. Toch maar een beetje opruimen. Het ergste van het voorspelde onweer gaat gelukkig aan ons voorbij. Tijdens de nacht krijgen we wel behoorlijke regenbuien over ons dak.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl