23 april 2019: Trittenheim – Graach

23 april 2019 - Graach an der Mosel, Duitsland

De bakker die hier elke dag zou langskomen is nog steeds in paasvakantie dus moeten we zelf maar voor ons ontbijtje zorgen. Het paasweekend is nu voorbij en dus is het inpakken geblazen want we willen nu toch wel weer een ander plaatsje gaan verkennen. Sinds gisteravond lopen de camperplaatsen toch al behoorlijk leeg en moet dat echt wel lukken. Wat later parkeren we wielenhuisje op de CP van Graach. Mooi CP hier met alle voorzieningen en zelfs douche, WC en wasmachine. Ook hier zijn de meesten al vertrokken en dus we hebben nog een ruime keuze om een plaatsje uit te kiezen. Vreemd genoeg is dat altijd moeilijk voor ons: hier, of toch maar daar achteraan, of liever toch meer aan het water…. Maar we vinden een mooi plaatsje en al snel zijn we klaar om de omgeving te gaan verkennen. Gezellig dorpje hier, leuk om even door te slenteren.

23 april (3)

Na het middageten bekijken we de wandelwegen en na de toch wel heftige wandelingen van de voorbije dagen pikken we er ééntje uit die “leich” is. (link naar de wandeling)

Ze vertrekt op 1 km van het dorp. Wat er niet bij staat is dat die 1 km recht omhoog gaat en puffend en hijgend komen we eindelijk tot bij het startpunt van de Graacher schanzenweg.

IMG_1985IMG_1970IMG_1972IMG_1973IMG_1975IMG_1977

De rest van de wandeling is prachtig! Eerst afkoelen tussen de bomen, wat zalig is want het is weer erg warm. Langs de wanderschutzhutte Maria Zill en de prachtige uitzichten onderweg.

IMG_1979IMG_1981

IMG_1982

IMG_198723 april (4)23 april (5)IMG_1984IMG_1989IMG_1990

En dan, net op het moment dat we toch een behoorlijk dorstje krijgen is daar zomaar de “Zur Eisernen Weinkarte” met een terras met uitzicht! We maken er dankbaar gebruik van om even uit te rusten en te genieten van de supergezellige inrichting en de omgeving. Zeker een bezoekje waard!

IMG_1993IMG_1995IMG_1994IMG_1996IMG_1997IMG_1998IMG_199923 april (2)

Nog een paar kilometer later zijn we weer thuis en hebben we 8,5 km op de teller. Moe maar voldaan genieten we nog even na.

IMG_1991IMG_1992

IMG_1968IMG_1969IMG_1974

CP Graach: Sun Park Wohnmobilpark, Gestade 16a, 54470 Graach an der Mosel, Rheinland-Pfalz / Duitsland.  Mooie camperplaats met ruime plaatsen vlak aan de Moezel. WC, water, lozen, ch. toil., stroom, €13 alles inbegrepen, douche €1 (code te kopen bij de beheerder) wasmachine, droogkast, café op de CP

Dagtrip: 29 km

Totaal trip: 362 km