17 september 2018: Rurberg – Nettersheim

17 september 2018 - Nettersheim, Duitsland

Na het ontbijt maken we ons klaar voor de volgende trip. We gaan richting Nettersheim.

Als we aankomen op de camperplaats zien we dat de beoordelingen over deze CP niet gelogen zijn. Het is een mooi aangelegde en netjes verzorgde camperplaats. Zo zouden er meer mogen zijn. We zoeken een plaatsje uit en genieten eerst van ons middagmaal in het zonnetje.

IMG_1392

De betaling geeft wat meer problemen, de Belgische bankkaarten worden niet aangenomen. We kunnen ook met kleingeld betalen maar de automaat neemt maar een beperkt aantal munten aan. Even naar het dorp om brood en voldoende wisselgeld dan maar.

Wat later verkennen we het dorpje verder en vanaf het natuurpuntcentrum maken we een eerste wandeling. De “erlebnispfad” is ideaal om de buurt te verkennen. We komen de “erlebnissen” allemaal tegen en zien dat het hier ook weer prachtig mooi is.

IMG_1394IMG_1395IMG_1397IMG_1398IMG_1399IMG_1400

Het is veel minder stijgen en dalen dan in Rurberg maar de kuiten kunnen het wel verdragen dat het wat rustiger aan gaat. Ook hier weer mooie uitzichten en deze wandeling is zeker een aanrader om met kinderen te doen. Daar wij die niet bij hebben komen we tot de conclusie dat het voor ons en de honden ook wel erg leuk was.

IMG_1401IMG_1402IMG_1403IMG_1406IMG_1407IMG_1408IMG_1410

We kunnen nog net buiten avondeten voor het frisser wordt. Voldaan kruipen we in bed!

CP Nettersheim: Mooie verzorgde camperplaats op 10 min. wandelen van het centrum. Mooie wandelingen in de omgeving, elektr., water €1 voor 40 liter, Ch. Toil., lozen, betalen aan automaat, niet met Belgische bankkaart, wel met munten, of aan natuurcentrum 400 meter verder! €8,50/ 24u

Dagtrip: 41 km

Totaal trip: 247 km