28 september 2015: Pleumeur-Badou – Paimpol (tussenstop in Ploumanac'h)

28 september 2015 - Paimpol, Frankrijk

Vandaag willen we de roze rotsen zien in Ploumanach, zou echt wel de moeite zijn. We vertrekken dus mooi op tijd en maken een tussenstop in Ploumanach. We parkeren op de CP van Ploumanach, en moeten daar €6 voor betalen. Maar goed, we staan veilig. We eten vlug een baguette  en vertrekken dan naar het strand. Het is inderdaad prachtig om te zien. De rotsen zouden verkleuren volgens het getij, van roze tot dieprood. Hier zien we inderdaad de eigenaardige rotsformaties tussen de mooie heide en aan de kust. We wagen ons opnieuw aan een lange wandeling door al dit moois.

IMG_4685 IMG_4697 IMG_2639 IMG_2647 IMG_4719

Een paar uur later is het hoogtijd geworden om een slaapplaats te zoeken. Hier mogen we niet overnachten. We rijden door tot Paimpol. Daar vinden we al snel de CP vlakbij de haven en kort bij het centrum.

IMG_4725

Het zou nog een spannende nacht worden want het is springtij en aan de haven zien we het zeewater al over de randen lopen.

IMG_4730

De gemeenteontvanger verzekerd ons echter dat we veilig staan.  Het water zal wel wat over de randen lopen maar niet tot bij de camperplaats. We hopen het beste!

CP Ploumanach; €6, geen overnachting, geen voorzieningen.

CP Paimpol: €5, servicestation tegen betaling. Nabij de haven en centrum vlakbij. Dinsdag markt!

Dagtrip: 53 km

Totaal trip: 892 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. EMILE DAENEN:
    16 oktober 2015
    Hallo,
    Ik heb met bewondering naar de foto's gekeken en een deel van het reisverslag gelezen en ik ben onder de indruk. Jullie reisverslagen zullen de komende winteravonden een aangenaam onderwerp zijn om de tijd te vullen. Wij zijn nog maar pas in het bezit van een camper en moeten nog veel leren en ontdekken. Jullie reisverslagen zijn dan ook een grote bron van informatie. Ik hoop dat jullie nog vele en mooie (veilige) reizen mogen maken en ik zal dan met plezier de verslagen lezen.

Groetjes.

Emile.
  2. The Borderliner:
    16 oktober 2015
    Thx Emile. Wie weet komen we elkaar nog wel ergens tegen! Zou fijn zijn.
    Groetjes,
    Kaatje, Rudy en Lu Kai