7 juli 2018: Vale de Parra

7 juli 2018 - Vale de Parra, Portugal

Het gaat weer heet worden dus we moeten onze wandeling zo vroeg mogelijk plannen. We krijgen een tip om op het strand eens de ander richting uit te gaan. Daar zou het zo geen drukte zijn. Het klopt, we moeten wel over de duinen en de kliffen maar elke klif die we overwinnen is er inderdaad minder volk te zien.

IMG_1049 IMG_1050 IMG_1048 IMG_1051 IMG_1053

We krijgen ook weer een heel ander strand te zien, heel andere rotsformaties die prachtige baaien vormen met uitgehouwen rotsen die venstertjes naar het strand vormen. Het is wat klimwerk over smalle, soms wat afbrokkelende paadjes maar de moeite om te zien.

IMG_1041 IMG_1042 IMG_1043 IMG_1044 IMG_1045 IMG_1047     IMG_1052

Intussen veroveren de Engelsen de Algarve en we zien duidelijk het verschil met andere jaren toen we hier in juni waren. Van rust en stilte is aan de overvolle stranden nog maar weinig te merken en de café’s hangen vol veel te luidruchtige roodverbrande dronken Britten.

IMG_1060 IMG_1059

Terug naar ons eigen stille rustige stekje dan maar. Heet genoeg alweer voor wat afkoeling in het zwembad. Paar baantjes trekken, lekker lui genieten van het hete zonnetje.

’s Avonds nog even naar het plaatselijke winkeltje, terrasje, hondjes nog even laten rennen op het veldje wat verder en uiteraard….BBQ!

IMG_1054

IMG_1056 IMG_1057