23 juni 2018: Sao Bartolomeu de Messines – Sao Bras de Aportel – Moncarapacho

23 juni 2018 - Moncarapacho, Portugal

En dan is het weer tijd om weer wat verder te trekken! We zijn voldoende uitgerust van de verre reis. We plannen de rit over Sao Bras de Aportel. Deze oorspronkelijke Moorse nederzetting is een rustig stadje op een heuvel. Het was het eerste grote centrum voor kurkwinning in Portugal en dat zien we duidelijk in de prachtige route daarheen over de heuvels vol kurkbomen.

IMG_0602 IMG_0603

We parkeren aan de rand van de stad op de speciaal darvoor voorziene camperparking aan de Lidl. Ik loop even het toeristenbureau binnen en doe een poging om een stadskaart te vragen. “Bélgica? Spreek maar gewoon Vlaams”. Ik krijg van de Belgische dame achter het bureau meer dan een gewone korte uitleg. Waarschijnlijk dolgelukkig dat ze iemand kan helpen in haar eigen taal. Jammer genoeg zijn we zaterdag vandaag en om 13u net op tijd om alles te zien sluiten. We slenteren dan maar wat door de stad, eten Pizza bij Duitse uitbaters en raken aan de praat met Engelse inwoners van dit stadje. We krijgen een hele uitleg over hoe heerlijk wonen het hier is en we worden behoorlijk jaloers!

IMG_0604 IMG_0605 IMG_0606 IMG_0607 IMG_0608 IMG_0609 IMG_0610 IMG_0612

Intussen horen we dat Belgie-Tunesie uitgelopen is op 5-2. We hangen onze Belgische vlagjes weer vol trots aan de ramen en rijden weer verder. We willen een paar dagen naar Moncarapacho bij onze welbekende (van vorige jaren) Appelsienenboer! Ook hier is het nog behoorlijk rustig en we mogen een plaatsje uitkiezen.

20180623_175850

Tegen de avond zakken we af naar het stadje, een tweetal kilometer lopen. We zoeken ons restaurantje op. Bij “Ana” onder de kerktoren kan je heerlijk eten. Het was weer een mooie dag, we hebben en prachtige route rit gehad met veel “waaaaauwmomenten” en kunnen heerlijk genieten van een warme avond.

CP Caravanas Algarve Moncarapacho: prachtige rustige plaats bij de sinaasappelboer, ch. toil., WC, Douche, water, elektr., lozen, wasmachine €12

Dagtrip: 81 km

Totaal trip: 2449 km