13 juni 2018: Burgos – Behobia – Clérac

13 juli 2018 - Clérac, Frankrijk

Vroeg opstaan want we willen een flink eind rijden vandaag.

Opnieuw gaat alles zeer vlot op de wegen en met de Franse grens in zicht nemen we de allerlaatste Spaanse afrit naar Behobia. Het loopt er overvol en we vinden met veel moeite en wat geduld een parkeerplaats voor de mobilhome. En dan snel wat alcoholische dranken aan zeer democratische prijzen winkelen! Veel tijd willen we hier niet verliezen!

In de late namiddag bereiken we Clérac. Een zeer rustige CP aan een vijvertje (lees muggen) en voorlopig staan we hier helemaal alleen.

IMG_1132 IMG_1133 IMG_1134 IMG_1135 IMG_1136 IMG_1137

De verkenningstocht door het dorpje duurt niet lang, het is maar een zakdoek groot. Een café hebben ze niet, enkel een bakker, een restaurantje en een kruidenierszaak.

IMG_1139 IMG_1138

’s Avonds komt de verantwoordelijke van de CP even langs. We krijgen een hele lange uitleg over de vissen die in de vijver zitten en wat foldertjes over het plaatselijke museum over de oude ambachten. (ja, dat hebben ze hier blijkbaar ook) Volgens de man zeker niet te missen! Je mag hier officieel maar 24 uur staan maar hij wil graag een uitzondering maken voor ons. Zijn neus krult van trots als we hem complimentjes geven over deze mooie camperplaats.

Tijd en ideale omgeving voor een ontspannen BBQ

IMG_1140   IMG_1143 IMG_1145

IMG_1141 IMG_1142

We slapen heerlijk hier met enkel het geluid van krekels, een brulkikkertje in de verte en een mobilhome die midden in de nacht nog een slaapplaatsje komt zoeken.

CP Clerac: prachtige en zeer rustige plaats aan een vijvertje, WC, water, lozen, ch. Toil., 5 plaatsten, bakker en restaurant en kruidenier om de hoek, €0

Dagtrip: 538 km

Totaal trip: 4287 km