5 juni 2017: Mante Rota - Moncarapacho

5 juni 2017 - Moncarapacho, Portugal

Zalig om elke ochtend op te staan onder een helblauwe hemel! Een mens went daar snel aan.

IMG_7787 IMG_7788 IMG_7789 IMG_7790 IMG_7791 IMG_7793 IMG_7794

Toch maken we ons klaar om deze zalige plaats achter te laten om weer verder te gaan richting Tavira. Onderweg slagen we opnieuw een voedselvoorraad in en ja hoor, we doen een Chinese winkel, een beetje te vergelijken met onze action maar VEEEEEEL groter en VEEEEEEEL meer! We hadden al een lijstje in ons hoofd voor moesten we er eentje tegen komen en we vinden zowat alles wat we nodig hadden.

Wat later komen we aan in Tavira. Een man komt op ons toegelopen met de mededeling dat de camperplaats gesloten is. Twee weken vroeger dan voorzien! Niets aan te doen, we gaan verder. Toch maar nog eens bij onze sinaasappelboer in Moncarapacho dan. We worden al snel welkom geheten en krijgen een plaatsje tussen de andere campers. Er staan er hier een vijftal dus da’s wel gezellig!

IMG_7795 IMG_7796 IMG_7797 IMG_7798

Net als drie jaar geleden mogen we in de sinaasappelgaard zoveel sinasappels plukken als we kunnen verorberen. Ik kan jullie verzekeren: ze smaken! We wandelen naar het dorpje, 20 minuten lopen en genieten er van een terrasje.

IMG_7800 IMG_7801 IMG_7802 IMG_7803 IMG_7804 IMG_7805 IMG_7806 IMG_7807 IMG_7811 IMG_7812 IMG_2833

Tegen de avond zetten we de BBQ buiten en genieten we van de prachtige omgeving!

IMG_2835 IMG_2837

CP caravanas Algarve motorhome park Moncarapacho: Prachtige CP bij de appelsiengaard, alle service, water, Elektr, ch toil, douche, wasmachine, 20 min lopen van mooi dorpje, mooie wandelingen in de buurt €12/nacht, €10 vanaf 3 nachten

Dagtrip: 40 km

Totaal trip: 2303 km