1 juni 2017: Cubnezais (FR) – Duenas (Esp)

1 juni 2017 - Dueñas, Spanje

Heerlijk uitgerust worden we wakker. Er hangt een prachtige mist over de wijngaarden als we naar het dorpje om brood wandelen. Na het ontbijt trekken we verder, vandaag willen we iets minder kilometers doen maar toch weer een flink stuk opschieten.

IMG_7711 IMG_7712

Vlak na de Spaanse grens en net voor we de Pyreneeën overgaan is het al tijd voor het het middagmaal. Het zonnetje doet al flink zijn best om ons helemaal in zomers vakantiegevoel te brengen. Na de rustpauze rijden we voldaan weer verder. In de late namiddag komen we aan in Duenas en vinden we vlot de camperplaats. Er staat nog en Engelse camper naast ons en er is dus een klein beetje sociale controle van medecamperaars.

IMG_7718

Al snel gaan we op verkenning in het dorpje. We zien de “bodegas”, we veronderstellen dat dit kelders zijn waar vroeger misschien de voorraad koel bewaard werd.

IMG_7724

De stad is ook een aantal kerken rijk. En rond die kerken vinden we gelukkig toch een cafeetje dat open is. We moeten ons beste Spaans boven halen want hier spreekt niemand een andere taal. Gelukkig zijn dos cervezas snel besteld! :-)

IMG_7719 IMG_7720 IMG_7723 IMG_7726 IMG_7729 IMG_7731 IMG_7732

Na de verkenning doen we nog wat boodschappen voor het avondeten. Daarna toch nog even het dorpje in om de avond met een glaasje rosé af te ronden. We kruipen op tijd onder de wol, morgen weer een lange rit voor de boeg!

CP Duenas: Area del Hermanamiento, Avenida de Palencia s/n. Water, lozen, ch.toil., €0

Toch wel wat geluidsoverlast van trein en verkeer!

Dagtrip: 592 km

Totaal trip: 1478 km