2 juni 2017: Duenas (esp) – Manta Rota (P)

2 juni 2017 - Manta Rota, Portugal

We hebben niet echt goed geslapen, best veel lawaai van treinen en verkeer op de langslopende autoweg. We trekken toch maar even naar de bakker maar brood is er nog niet te verkrijgen. Een kop koffie met een paar koekjes later vertrekken we. Vandaag hopen we Portugal te halen. De rit gaat vlot, we hebben de autobanen zowat voor ons alleen. Met de kilometers stijgt ook de temperatuur en de warmte overvalt ons bij elke stop wat meer. Rond Sevilla toch wat file. We verliezen hier slechts een 20 minuutjes dus dat valt best mee. We komen steeds dichter bij ons doel! En daar zien we ze: De brug naar Portugal! Het lijkt een beetje thuis komen.

IMG_7735 IMG_7736 IMG_7739 IMG_7740

Even later rijden we Manta Rota binnen en gelukkig vinden we nog een plaatsje op de CP. We worden verwelkomd door onze Nederlandse buren en binnen de kortste keren staat de luifel open, staan de stoeltjes en de tafel met een frisse pint erop want die hebben we nu wel verdiend! De klok wordt aangepast want het is hier een uur vroeger dan bij ons. We gaan nog even het dorpje in en zien dat er hier toch wat veranderd is tegenover drie jaar geleden maar het welkome gevoel is wel gebleven!

IMG_7741

’s Avonds nog even een strandwandelingetje en even later liggen we in de beddenbak te ronken!

CP Manta Rota: Praia de Manta Rota, Quinta de Monta Rota/rua do Barranco. 100 pl., heel mooie superplaats vlak bij de zee, centrum vlakbij, gesloten vanaf 15 juni, €4,50

Dagtrip: 785 km

Totaal trip: 2263 km