3 juni 2015 Sully sur Loire - Giffaumont-Champaubert, Frankrijk(Lac du Der)

3 juni 2015 - Giffaumont-Champaubert, Frankrijk

We rijden al vroeg verder onder een stralende zon. Het wordt steeds warmer en blauwer, tijd dus om wat water op te gaan zoeken. We hebben toch even kunnen googelen gisteravond en een combinatie van lekker weetje en water gevonden aan de Lac du Der. Een ritje van ongeveer 270km maar de Loire hebben we nu toch even gezien. Hup naar de "Champagne"!

Onderweg nog even en tussenstopje voor de broodnodige inkopen!

Na een vlotte rit komen we aan op de camperplaats in Giffaumont-Champaubert, Frankrijk. We hebben de keuze want hier zijn er 3 in de buurt. In eerste instantie kiezen we de iets meer naar achter gelegen camperplaats, achter het casino. Na een wandeling lijkt de andere camperplaats aan de dijk toch gezelliger dus verhuizen we. Mooie afgebakende plaatsen, netjes onderhouden, dit is ok!

IMG_3852

Tijd om te gaan verkennen dan maar. De lac is inderdaad prachtig mooi, net als de zon die we er gratis bovenop krijgen en die zich nu echt wel van haar beste kant laat zien. Het wordt heet! Iets verder van de camperplaats hebben we alles wat we zochten: een paar prutswinkeltjes, restaurantjes en cafeetje! Wandelen is hier ook geen probleem. Lu Kai kan hier bovendien ook naar hartenlust zwemmen, wij niet.....zwemspullen vergeten.... Wie had ook gedacht dat het nog zo warm zou worden.

De sfeer op de camperplaats is toppie, gezellige vriendelijke mensen! Zo hebben we het graag! Spiksplinternieuwe campers, de ene al wat groter dan de andere, hele oude campers waarvan je niet begrijpt dat ze nog rijden, Fransen, Belgen, Duitsers...alles staat hier broederlijk naast elkaar. Tijd voor een BBQ!

IMG_3876

Camperplaats Giffaumont-Champaubert (tegen de dijk)

€6/nacht, water aan het servicepunt tegen betaling

Dagtrip: 273 km