4 juni 2015: Giffaumont-Champaubert

4 juni 2015 - Giffaumont-Champaubert, Frankrijk

Heerlijk slapen is het hier, zo rustig! De brulkikkers die we gisteravond in de verte hoorden hebben onze nachtrust gelukkig gerespecteerd. Alleen de vogeltjes laten ons weten dat de ochtend is aangebroken. Om 8 uur staat de bakker al te tuuten en uit verschillende campers komen "in-de-haast-vlug-iets-aangetrokken" mensen met de slaap nog in de ogen hun baguette kopen. Daarna weer stil, de meesten zijn volgens mij gewoon terug hun nest ingedoken. Wij niet, ontbijt buiten in het zonnetje met vers opgegoten koffie!

Tijd voor een wandeling en om de buurt nog wat te verkennen. Jammer dat we de fietsen niet meegenomen hebben, het moet hier zalig fietsen zijn! De temperaturen lopen hoog op, zo hoog dat we na het middageten veilig onder de luifel blijven. Niet erg, we kunnen deze rustmomentjes wel gebruiken!

IMG_3885 IMG_3890 IMG_3899

IMG_3897Jaja, ze hebben ze hier nog.... :-)

Tegen de avond sluiten we de BBQ weer aan, straks willen we de prachtige ondergaande zon gaan fotograferen.

Niemand op de dijk bij deze prachtige zonsondergang...eerst vinden we dat een beetje vreemd! Al snel weten we waarom er zich hier slechts 2 gekken durven te vertonen! Duizenden, neen, miljoenen muggen willen voorkomen dat we op dit uur nog op de dijk komen. Ik laat me niet doen, ik WIL een foto van de zon die gaat slapen!

IMG_3924 IMG_3915 IMG_3912

Krabben, krabben, krabben, opgevreten van de muggen maar meer dan voldaan! "Nous sommes manger par les moustiques" zingen we de rest van de avond! Ik heb toch mijn foto's! :-)

1. Francis & Nic:
    9 juni 2015
    Het is inderdaad prachtig fietsen rond het meer! Onderweg kom je één dorpje tegen dat ook een (openlucht)museum herbergt en daar heb je ook een restaurantje waar ze héééérlijke pannenkoeken evenals pizza's verkopen. Bovendien niet duur. Een echte aanrader.
  2. The Borderliner:
    9 juni 2015
    Volgende keer nemen we de fietsen zeker mee Nic!