1 juni 2015 Briare – Sully sur Loire

1 juni 2015 - Sully-sur-Loire, Frankrijk

Tijd voor een stadje vandaag, Sully sur Loire schijnt daaraan te voldoen. Het is bovendien niet al te ver rijden. Al snel zien we het prachtige kasteel van Sully sur Loire verschijnen. Bovendien breekt langzaam aan ook de zon steeds meer door. We zoeken een camping op deze keer, als het meevalt blijven we hier nog een extra nacht. Supervriendelijk worden we ontvangen op “Le Jardin de Sully”, een mooi camping, ietsje verouderd maar prima verzorgd. Heel mooi aangelegd ook," Le jardin” liegt er dus niet om. We kuieren wat rond in het stadje, toevallig is het er vandaag markt maar die stelt niet zo veel voor. Het kasteel en kasteel park zijn dan wel weer zeker de moeite. Na de middag wordt het ook echt warm en daar waren we natuurlijk ook wel op aan het wachten. Nog een mooie wandeling langs de “stranden” van de Loire, Lu Kai neemt uiteraard een duik in het water. Wat verder komen we in een natuurgebied, ook weer zalig om even door te lopen en volop te genieten.

’s Avonds toch maar eens niet koken maar lekker op restaurant.

Moe maar zeker voldaan kruipen we ons nestje in. Morgen meer van dat!

Camping “Le jardin de Sully”

Rue d’ Orleans, Sully sur Loire

€17/nacht + €2 stroom. Alle voorzieningen!