26 juni: Moncarapacho

26 juni 2014 - Moncarapacho, Portugal

Het is hier zo rustig en heerlijk. De temperaturen lopen intussen alweer aardig hoog op. We blijven een paar dagen hier om lekker bijna niets te doen. Bijna niets want natuurlijk moet er af en toe ook een wasje gedaan worden. De eigenaar biedt ons spontaan het gebruik van zijn wasmachine aan, weer eens wat anders dan een handwas! Op onze vraag of we hier ook verse sinaasappels kunnen kopen mogen we die gewoon gaan plukken in zijn eigen sinaasappelplantage. En citroenen? Er staat een boom naast onze camper en voor we het weten staat er een ladder klaar! “Just pick wat you need!” Gratis voor niets! Als tegenprestatie moeten we even mee om zijn trots te gaan bewonderen. Helemaal uit Nederland ingevoerde chalets, netjes en verzorgd ingericht en die kan je hier dan huren. De bedoeling is dat we thuis wat reclame maken! Willen we best doen, het is hier heerlijk voor wie van rust en natuur houdt!
’s Avonds zakken we weer af naar het dorpje. Ons tafeltje voor twee staat al gedekt.

port253 port254  port256 port259

Het zit hier vanavond vol Nederlanders en het duurt niet lang voor we weer in gesprek zijn met een Nederlands koppel dat hier al een paar jaar woont. We leren opnieuw heel wat bij over Portugal. Over de honden die hier overal los lopen en niet zo’n mooi leven hebben, over bouw- en woonvergunningen, over de Portugese mentaliteit en gewoontes…
Later, veel later, terug aan de camper genieten we van de sterrenpracht. Er is weinig lichtpollutie hier dus heel, heeeeeeel veel sterretjes!