25 juni: Tarifa – Moncarapacho

25 juni 2014 - Moncarapacho, Portugal

We vertrekken al vroeg, Spanje is niet echt een camperland, dat wisten we maar we hebben gezien waarvoor we gekomen waren.

Richting Tavira dan maar, opnieuw in ons intussen zo geliefde Portugal. De camperplaats die we uitgekozen hadden bleek al gesloten te zijn. Op de NKC-site vinden we 2 camperplaatsen in Moncarapacho. Herdade is de eerste camperplaats die we tegen komen. We belanden bij een soort Planckaerts-gezin. Het is een zeer slordige plaats maar goed, voor één nacht zal het wel lukken. Na het middageten loopt er plots een kip los. Lu Kai zet de achtervolging in maar pakt ze gelukkig niet. Een zeer boze eigenaar roept en schreeuwt dat de kip €100 waard is en dat de hond aan de lijn moet. De andere honden hier lopen gewoon los en dit lijkt ons een gevaarlijke situatie. We besluiten onmiddellijk te vertrekken en naar de andere camperplaats hier in de buurt op zoek te gaan. Zo komen we bij camperplaats Caravanas Algarve terecht. Prachtige plaats, heel netjes en een vriendelijke Portugese eigenaar heet ons welkom. Alles is hier aanwezig, zelfs elk onze persoonlijke badkamer want we zijn de enige campers hier.

port241

We wandelen nog even naar het dorpje Moncarpacho, op anderhalve kilometer van de camperplaats. Wat op het eerste gezicht niks leek blijkt een supergezellig dorpje te zijn met veel restaurantjes, cafés en toeristen. We drinken alweer een frisse pint en reserveren een tafeltje voor morgenavond.

port243 port244 port245 port247 port250

Dagtrip: 391 km