15 augustus: Aigues-Mortes

15 augustus 2015 - Aigues-Mortes, Frankrijk

We schrikken wakker van een overdonderend geluid! We snellen naar buiten en zien Rudy’s Franse collega’s door de lucht vliegen, vlak boven ons hoofd! Later komen we te weten dat 24 uur na een onweer de brandweer vanuit de lucht komt sproeien om de muggenlarven te verdelgen op de wijngaarden.

IMG_4431 IMG_2557 IMG_2558 IMG_2563

Vandaag staat de andere kant op het programma: Le Roi Grau, ongeveer 4 km de andere kant op. Deze stad ligt aan de kust, we kenden het nog niet maar ook deze kant blijkt erg gezellig te zijn. Veel winkeltjes, veel restaurantjes, een mooie promenade langs de kust. We zondigen en doen opnieuw een restaurantje. De mosseltjes vielen dik tegen! Morgen toch maar weer lekker zelf koken! We worden een beetje overvallen door de grote hitte. Een T-shirt bleek toch wat warm. Gelukkig kunnen we in Le Roi Grau voor een prikkie een luchtere outfit aanschaffen.

IMG_4454 IMG_4455 IMG_4456 IMG_4459 IMG_4463 IMG_4464 IMG_4465 IMG_4467 IMG_4471

Tegen de avond zijn we weer thuis, net op tijd voor de baguette met olie en gerookte ham. Helemaal op zijn Frans!