31 mei 2015: Coucy-le-Château-Auffrique– Briare

31 mei 2015 - Briare, Frankrijk

We willen naar Briare vandaag en vertrekken mooi op tijd! Probleemloos bollen we dan ook via honderden ronde punten tot de camperplaats. We rijden eerst de camping op maar merken gelukkig al snel dat de camperplaats gewoon achter de camping ligt. Na wat zoekwerk kunnen we binnen rijden en instaleren we ons op dit zeer mooie rustige plaatsje.  Briare  is gekend om zijn “pont du canale”, een kanaal-brug over de Loire en die willen we wel eens zien. Het blijkt inderdaad een knap stukje bouwwerk te zijn.  Het weer wil nog steeds niet echt meewerken en we krijgen zelfs een paar druppels regen over ons dak. We laten het niet aan ons hartje komen, ze beloven beter!

We gooien een mignonetje in de pan, maken verse ratatouille en na het verorberen van dat lekkers maken we nog een mooie wandeling langs de Loire. Dat onze buurman een zeurpiet is en heel onvriendelijk reageert op Lu Kai die heel eventjes dag wou zeggen trekken we ons niet aan. Het is de eerste keer dat we dat meemaken en klasseren hem dan ook al snel bij de trieste uitzonderingen.

Camperplaats Briare: Aire Martinet

Val du Martinet

Briare

€7+ €1/u stroom, water, ch. toil., lozen.

Dagtrip: 272km

Totaal trip: 549km