9 september 2016: Schluchsee – Feldberg – Schonach

9 september 2016 - Schonach im Schwarzwald, Duitsland

We kramen vroeg op en vertrekken richting Feldberg. We willen deze hoogste berg van het Zwarte Woud wel eens van dichtbij zien! Meer nog, we willen er bovenop! Na een korte rit komen we aan op de Feldberg. We mogen parkeren op de busparking tegen betaling van €5 voor ein ganzen tag. Van hieruit is het hier al prachtig maar we willen nog meer natuurlijk. Daarom nemen we de gondellift tot bijna op de top. Lu Kai en Zorah vinden het eerst een beetje vreemd, zo hoog boven de grond.

IMG_6557  IMG_6558 IMG_6561 IMG_6562 IMG_6564

Eens boven worden we verwend met prachtige uitzichten over het Zwarte woud. Wat is het hier prachtig. We zoeken een wandeling uit om de afdaling te doen, keuze genoeg hier en we kiezen er ééntje van 11 kilometer van gemiddeld niveau die bovendien langs een Gästehaus loopt. Even waan ik mij terug het kleine meisje dat lang geleden elke vakantie de bergen introk met haar familie om grote bergtochten te maken. Al snel verwittigen mijn knieën mij dat dit wel een kleine 50 jaar geleden is! Maar het blijft genieten, zo rustig, de stilte, de koeienbellen in de verte, zelfs de geuren, de geluiden van de bergschoenen op het grint van de paden, de klaterende waterbronnen…..puur jeugdsentiment!

IMG_2776 IMG_6566 IMG_6567 IMG_2779 IMG_6571 IMG_2781 IMG_2786 IMG_6573 IMG_6577 IMG_6579 IMG_2784 IMG_2785 IMG_6580 IMG_6581 IMG_2786 IMG_6582

We halen het Gästehaus na een vrij stevige afdaling en verdienen daar een backwurst mit brot. De gezelligheid hier, waaaw!

IMG_2787 IMG_6585 IMG_6586 IMG_6590

Met frisse moed gaan we verder en zo komen we al snel aan de see. Ook weer prachtig mooi en we doen even de bergschoenen uit om de voetjes een verfrissend badje te geven. Lu Kai en Zorah vinden dat ook weer een geweldig idee!

IMG_6592 IMG_6598 IMG_2790 IMG_2791 IMG_6600

We moeten nu wel nog een flink stuk opnieuw stijgen. Met dit hete weer een iets zwaardere opgave maar we slagen er, weliswaar badend in het zweet, glansrijk in! Nog even een welverdiende pint en we kunnen weer verder. Al snel vinden we de camperplaats van Schonach. Prachtige CP hier en plaats genoeg. Dorpje nog wat verkennen, eten en met een zalig gevoel kruipen we moe maar voldaan in bed!

IMG_6601 IMG_6603

CP Schonach: Lehwieze P&, Gerbergasse €7/nacht. Zeer mooie rustige CP aan de rand van het dorp, elektr op verschillende plaatsen, water, servicepunt, lozen

Dagtrip: 78 km

Totaal trip: 736 km