2 oktober: Septfontaines – Herbeumont (Belgie)

2 oktober 2014 - Herbeumont, België

Het werd een bewogen nacht die we ons nog lang zouden herinneren! Rond middernacht nog even de Lu Kai uitlaten. Wat er toen allemaal gebeurde was echt angstaanjagend maar daar wil ik hier liever niet te veel over kwijt. Tot overmaat van ramp blokkeerde ook de deur van de camper en konden we niet meer binnen. Een poging om de bij de uitbaters om hulp te vragen mislukte, ze hoorden de bel niet. Gelukkig zijn we uiteindelijk toch binnen geraakt zonder al te veel schade. Van slapen kwam er de rest van de nacht niet veel meer.

We willen hier graag snel weg, de camping was al niet zo aangenaam, na vannacht helemaal niet meer.

Herbeumont, dat zal het worden. Gelukkig werkt de zon ook weer helemaal mee en als we aankomen zijn we de angstige nacht al snel vergeten. Prachtige camperplaats is dit, ééntje om op de lijst met favorieten te zetten. De wandelmogelijkheden zijn hier oneindig en met een Border Collie erbij is dat de ideale plaats. We pikken er ééntje uit, lopen wat verloren (ingewikkelde bewegwijzering) maar komen uiteindelijk toch bij de restanten van “Le château d’ Herbeumont” uit. Blijkt dat gewoon op 5 minuten van de camperplaats te zijn! :-) Maar goed, we hebben genoten van de prachtige natuurwandeling en daar gaat het om. Cafeetjes zijn jammer genoeg allemaal gesloten, gelukkig staat er nog wel een frisse pint in onze ijskast. We kunnen nog buiten eten terwijl de camperplaats flink vol loopt.

IMG_2889 IMG_2891 IMG_2893 IMG_2898 IMG_2899 IMG_2901 IMG_2903 IMG_2904 IMG_2905 IMG_2907 IMG_2909 IMG_2910

‘s Avonds vinden we toch nog een brasserie waar we onze vakantie met een glaasje wijn kunnen afronden. Hier komen we zeker terug!

CAMPERPLAATS HERBEUMONT: AVENUE RENÉ DEMARTEAU
CH. TOIL., WATER, GEEN LOZEN!
€0

Dagtrip: 111 km