19 maart 2016: Rahier – Jalhay - B

19 maart 2016 - Bütgenbach, België

We vertrekken na het ontbijt. Betalen lukt niet want alweer is er niemand aanwezig. Volgens één van de andere gasten kunnen we gerust gewoon vertrekken. Ze zullen de rekening wel doorsturen.

De rit moet ons naar de Gileppestuwdam brengen. Daar zijn een paar camperplaatsen en het uitzicht zou er prachtig zijn. Bij aankomst blijkt dat inderdaad te kloppen. Gratis staplaats, gratis elektriciteit, wat wil een mens nog meer. We zetten ons tussen de andere campers en kunnen weer op stap. Eerst zakken we af naar beneden omdat we de 13,5 meter hoge leeuw wel eens van dichtbij willen bewonderen. Deze kerel van 300 ton uit zandsteen staat op de dammuur en kijkt trots in de richting van de slechts 5 kilometer verwijderde grens met het toenmalige Pruisen.

IMG_5102 IMG_5112 IMG_5116

Van daaruit vertrekken er verschillende wandelingen waarvan we er ééntje uitpikken. Zorah mag met haar 5 maanden nog niet zo heel lang lopen dus we kiezen voor een korte route.

IMG_5129 IMG_5138 IMG_5125 IMG_5141

De hondjes genieten, wij genieten, wat wil een mens nog meer?

Terug aan de camper leggen we Zorah en Lu Kai te slapen in de mobilhome en zelf bestijgen we de panoramatoren om te genieten van het prachtige uitzicht over de Lac de la Gileppe.

IMG_5143 IMG_5145 IMG_5150

In de late namiddag rijden we verder naar Bütgenbach. Camping Worriken is ons doel. Deze camping ligt aan een meer, niet ver van het centrum en er zijn mooie wandelingen in de buurt.

De nachten zijn nog koud en er ligt hier zelfs nog sneeuw. Een beetje elektriciteit kunnen we dus wel gebruiken.

Camping Worriken, Worriken 9, 4750 Bütchenbach.

Acsi €17 alles inbegrepen

Dagtrip 42 + 48 km

Totaal trip 301 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade