2 juni 2019: Carrion de los Condes – Moncarapacho (P)

2 juni 2019 - Moncarapacho, Portugal

IMG_2072IMG_2074IMG_2073

Terwijl Lu Kai en Zorah nog even ravotten bekijken wij eerst even de weersvoorspellingen. Het noorden van Portugal blijkt geen goed weer te krijgen de komende dagen en dus passen we onze plannen aan en besluiten toch maar richting Algarve te rijden. Bij het vertrekken van de CP zien we de vele pelgrims op weg naar Santiago de Compostella. Ze hebben hier in het dorp overnacht en beginnen met frisse moed aan de volgende etappe van hun pelgrimstocht. Ook wij zijn weer fris en kunnen er weer tegen voor heel wat kilometertjes. De rit gaat supervlot en eindelijk, EINDELIJK rijden we Portugal binnen.

IMG_2081IMG_2080IMG_2077IMG_2085IMG_2093

We zijn weer thuis want dit land geeft ons echt dat gevoel. Manta Rota is een zalige CP aan het strand en vlakbij een zalig gezellig dorpje. Deze CP is open tot 15 juni en ideaal om bij te komen na de lange reis. Helaas zien we bij aankomst dat de CP nu al gesloten is. Super jammer, we moeten dus nog even verder! Het besluit is snel genomen, we rijden naar Moncarapacho, een 20-tal km verderop. Bij de “appelsienboer”  zoals we de CP eigenaar intussen zijn gaan noemen. We komen hier voor de 4e keer en kennen het hier al helemaal. Zalig plaatsje is het om helemaal tot rust te komen. We vinden snel een plaatsje, genieten nog even van de mooie zonsondergang die we hier te zien krijgen en kruipen moe maar voldaan in bed.

CP Caravanas Algarve Moncarapacho: Douche, WC, wasmachine, elektr., lozen, Ch.toil, water

Dagtrip: 875 km

Totaal trip: 2432 km