25 juni 2017: Mêda – Miranda do Douro - Briviesca (SP)

25 juni 2017 - Briviesca, Spanje

We zijn snel wakker want we willen toch weer wat kilometers rijden. Pijnlijk want we gaan vandaag ons mooie Portugal verlaten! Maar eerst zoals afgesproken nog even bij de brandweer langs waar Victor ons de helikopter wil tonen. We mogen op de foto met deze uit Zwitserland overgekomen helikopter die ingezet werd bij de bosbranden hier in de buurt.

IMG_8703 IMG_8702 IMG_8704 IMG_8705 IMG_8706

Lang kunnen we niet blijven en wat later doorkruisen we een stukje van de Douro vallei en waaaaaw, wat is het hier prachtig. We worden verwend met prachtige uitzichten over de Douro, zijn vallei en zijn bergtoppen.

IMG_8710 IMG_8715 IMG_8716 IMG_8719 IMG_8722

We schieten niet echt op maar krijgen er wel prachtige uitzichten voor terug. Als laatste stop komen we aan in Miranda de Douro. Hier willen we toch nog e ven halt houden voor we definitief afscheid nemen van Portugal. We slenteren nog wat door het mooie stadje, vinden nog wat souvenirs, genieten nog heel even van dit mooie vriendelijke land.

IMG_8723 IMG_8724 IMG_8725 IMG_8726 IMG_8727 IMG_8728 IMG_8731 IMG_8733 IMG_8734 IMG_8735 IMG_8736 IMG_8737 IMG_8738 IMG_8739 IMG_8740 IMG_8741 IMG_8742 IMG_8743

En dan weer verder, de Spaanse grens over. In Briviesca vinden we na wat zoeken de CP. Veel is het niet en we twijfelen even of we hier blijven maar het was een lange dag en als er nog een camper toekomt besluiten we toch maar te blijven staan.

IMG_8748 IMG_8750

Het was een lange rit vandaag, niet zozeer in kilometers maar vooral in tijd. Maar…..het was zeker de moeite, De Douro vallei is mooi en ooit komen we hier terug om alles wat uitgebreider te bewonderen! Voor vandaag sluiten we af en kruipen op tijd in ons bedje, morgen weer verder richting huis…

Area de Briviesca, Calle la Senda, 09240 Briviesca, Spanje                                      cp aan de rand van de stad, water, lozen, Ch.toil. €0

Dagtrip: 483 km

Totaal trip: 3920 km