23 juni 2017: Serpa – Mêda

23 juni 2017 - Mêda, Portugal

IMG_8604 IMG_8605 IMG_8607

Een lange rit vandaag, noordelijke richting. We moeten er echt wel rekening mee gaan houden dat we ooit weer eens terug naar huis moeten. We rijden dus op het gemak door het prachtige landschap waar hier en daar heuvels uit de vlakte omhoog schieten met daarop een ommuurde stad. De vlaktes zijn droog, het enige groen komt van de olijfbomen die hier wel massaal staan. We rijden een zigeunerfamilie voorbij, met paarden en kleurrijke karren. Wat later bollen we over het grote stuwmeer van de Taag die later zal  uitmonden in Lissabon. Van daaruit gaat het allemaal wat steiler omhoog en omlaag en krijgen we af en toe nog eens een prachtig uitzicht over het stuwmeer. Het uitzicht is hier weer heel anders dan we tot nu toe te zien kregen. En dan komen we eindelijk aan in Mêda. Dit is een echt top camperplaats, netjes verzorgd, alles op en aan, grote ruime aangelegde plaatsen, zelfs een openluchtzwembad waar we gratis in mogen.

20170623_184012 IMG_3074

De eerste opfrissing is snel uitgeschonken want het is hier om 18u nog steeds 31°. Ik prepareer nog maar eens een paella na het eten verkennen we het dorpje. Al snel staan we bij de bombeiros, de plaatselijke brandweer waar we een hele rondleiding krijgen. Deze mensen zijn juist een week gaan blussen bij de grote branden in Portugal, hier zo’n 50 km vandaan.  De afschuwelijke verhalen kennen we van op het nieuws…

IMG_8620

IMG_8613 IMG_8614 IMG_8615 IMG_8618 IMG_8619  IMG_8621 IMG_8624 IMG_8626

Nog even wat nagenieten bij de mobilhome en dan naar bed. Het was een mooie maar vermoeiende dag vol nieuwe uitzichten die als prentkaarten in ons geheugen zullen blijven hangen.

Muncipio de Meda Parque de Campismo: av. Professor Adriano Vasco Rodrigues 6430-215 Mêda: Top plaatsje! WC, douche, water, elektr., Lozen, gratis toegang tot openluchtzwembad achter de CP, €11, elektr. Inbegrepen.

Dagtrip: 462 km

Totaal trip: 3437 km