16 juni 2017: Sao Bartolomeu de Messines – Alvor

16 juni 2017 - Alvor, Portugal

We nemen afscheid van André en zijn paradijsje, hoog tijd om weer verder te gaan. We gaan tot Valé de Parra. Vlak voor we aan de CP komen zien we een echte zigeunermarkt en we zetten ons even aan de kant. Het is heet en lang kunnen we niet blijven maar toch fijn om dit eens meegemaakt te hebben. Als we wat later aan de CP toekomen blijkt deze helemaal volzet.  Aan de kant dan maar even zoeken naar een alternatief. Gisteren was hier een feestdag, mogelijk maken de Portugezen de brug  en daardoor is het extra druk. We besluiten Alvor te proberen. CP vlak aan het strand en heel kort bij het supergezellig dorpje.  Het lukt, hier vinden we met gemak een plaatsje voor twee campers. De CP uitbater heet ons welkom met een prachtige Louis Armstrong stem stem en voor de rest van de dag zingen we “what a wonderful world”.

IMG_8149

Een paar uurtjes strand zou wat verfrissing moeten brengen en gelukkig moeten we niet heel ver lopen naar een plaatsje waar ook de honden mogen komen. Het water is zalig en helemaal opgefrist komen we weer aan de CP.

IMG_8150 IMG_8162  IMG_8173 IMG_8174 IMG_8186 IMG_8187 IMG_8188 IMG_8189 IMG_8190

Voor €1 mogen we douchen bij het strandpaviljoen en zo zijn we helemaal klaar voor een etentje op restaurant.

IMG_8201 IMG_8202 IMG_8204 IMG_8205 IMG_8207

We kiezen voor de cataplana, een echt Portugees gerecht genoemd naar de speciale pan waarin dit visgerecht wordt klaargemaakt. We krijgen een grote slabber voorgebonden en genieten van dit overheerlijke gerecht. Na het eten nog wat slenteren door de overdrukke straatjes en dan voldaan naar bedje. Het was weer een mooie dag!

CP Alvor: Camperplaats Alvor, strandweg. Water, ch. toil., Lozen, elektr. Vlak aan de zee en dorpje, €7, €9 met elektr.Prachtig plaatsje, heel zanderig, bij regenweer modderig!

Dagtrip: 75 km

Totaal trip: 2576