9 juni: Meung-sur-Loire – Capbreton

9 juni 2014 - Capbreton, Frankrijk

De geur van vers opgegoten koffie vult de camper en na ons ontbijt vertrekken we al snel.

We nemen de tolwegen maar eens voorbij Poittiers besluiten we de A10 te nemen. Met de camper betalen we toch wel erg veel en daar het vandaag een vrije dag is verwachten we daar niet te veel vrachtverkeer. Het is inderdaad zeer vlot rijden. Tegen de middag zijn we in Nonaville, aire pont a brack blijkt een heerlijk rustig plekje te zijn voor het middageten en een half uurtje rust. Je kunt er zelfs je vuil water lozen en picknicktafeltjes zijn voorzien. Frankrijk verwend zijn camperaars heerlijk! De zon doet zijn werk en we genieten van de warmte.

port2

Lu kai gaat op avontuur en vond het een schitterend idee om zich in een heel vies en vooral stinkend goedje te rollen. We halen de shampoo boven, proberen haar zo goed mogelijk te wassen maar we kunnen toch niet voorkomen dat de rest van de rit overheerst wordt door een onaangenaam geurtje.

port3

Tegen de avond komen we aan in Capbreton. Een CP die zowat op het strand gelegen is. Voor €10,5 mogen we hier overnachten, water en elektriciteit inbegrepen. Het weer valt echter tegen, na een hele dag in de volle zon gereden te hebben pakken zich boven ons opnieuw donkere onweerswolken samen. Alweer worden we overspoeld door een hevig onweer met bijhorend bliksemspektakel. Na het eten kunnen we gelukkig toch nog een korte strandwandeling maken langs de woelige zee. Toch even relax!

Dagtrip: 651km

Totaal: 1162km