28 juni: Moncarapacho – Olhào

28 juni 2014 - Olhão, Portugal

Lu Kai werd ziek vannacht, ze had duidelijk pijn en voelde zich echt niet lekker. We zijn zo voorzichtig geweest nadat ze vorig jaar in Kroatië ook een paar dagen hele zware diarree had na het drinken van zeewater. Tegen de ochtend had ze inderdaad hevige diarree. Gelukkig hadden we deze keer onze voorzorgen genomen en medicatie meegebracht. Ze moet ook vasten. We weten niet waar ze het nu heeft opgedaan, gedronken van een plas vuil water, iets verkeerd gegeten misschien? Iets wat ze ergens gevonden heeft dan want we zijn streng op haar voeding. Als ze iets beter lijkt trekken we verder, we moeten niet ver vandaag, we gaan naar Olhào. We willen graag de stad eens intrekken. Onderweg nog even stoppen voor boodschappen want de drankvoorraad is er bijna helemaal door en met deze hitte moeten we die dringend aanvullen. Nog even later komen we aan bij camping Olhào. We zoeken een plaatsje uit en 10 minuten later ploffen we al in onze zeteltjes onder de luifel. Lu Kai wordt steeds zieker en zit helemaal verkrampt. We besluiten toch maar naar onze dierenarts te bellen. Die kan ons gelukkig gerust stellen en raadt ons aan om nog wat immodium bij te geven. Dat helpt gelukkig en we zien Lu Kai al snel opknappen. Bedankt Chris, volgende keer nemen we u gewoon mee!

port275

port276In grote schaamte het verschil uitrekenen tussen een Belgisch en een Portugees pintje van 90 cent!

Tegen de avond is ze zo goed hersteld dat we toch voorzichtig een klein wandelingetje rond de camping maken. De zielige zieke blik is opnieuw de trouwe, speelse, soms wat brutale en ondeugende blik geworden. Ons uitstapje naar de stad zal voor morgen zijn maar we zijn al lang gelukkig dat Lu Kai weer ok is!

Dagtrip: 20 km
Totaal: 3834 km