23 juni: Sao Bartolomeu De Messines – Odeleite

23 juni 2014 - Castro Marim, Portugal

Tijd om verder te gaan, zij het met pijn in het hart. We bedanken Andre nog eens voor de supervriendelijke ontvangst, voor de geweldige verzorging, voor de goede tips en voor het feit dat we een paar dagen van zijn paradijsje mochten meegenieten. We worden hartelijk uitgewuifd door Andre en door de Britten. We gaan het hier heel erg missen.
Eerst rijden we naar Selöes, daar is de camperserv. We blijken een probleempje te hebben met de ijskast en waarschijnlijk moet de schouw uitgekuist worden. We kunnen er nog voor de middag geholpen worden door, ja, alweer een Brit. De man maakt alles schoon onder veel bloody- en damn-gemompel en na een uurtje is het probleem helemaal van de baan. Het kost ons nog geen €30!
De rit kan verder gezet worden richting Castro Marin.

port221 port222 port223

Daar stoppen we even om de stad te bezoeken. Nog een frisse pint op een terrasje en het is alweer tijd om een plaatsje voor de nacht te zoeken. Odeleite (Almada d’ Ouro) lijkt wel leuk. Er zijn niet veel plaatsen en we hopen er toch nog eentje te bemachtigen. Op de weg naar Odeleite zien we nog twee Franse campers rijden. We zetten het op een spurtje en halen ze in. Boven op de bergtop komen we als eerste aan en kunnen we het allermooiste plaatsje uitkiezen, met zicht op het meer. Een paar minuten later arriveren ook de Fransen, beetje teleurgesteld maar het uitzicht is hoe dan ook prachtig!

port224 port225

De BBQ wordt uitgestald en na het eten maken we nog een korte wandeling naar het nabijgelegen dorpje. Ook hier weer veel verkrotting, veel “se vende” en toch prijkt hier en daar een prachtige villa.
We gaan de muisstille nacht weer moe maar voldaan tegemoet!

Dagtrip: 137 km
Totaal: 3017 km