20 juni: Sao Bartolomeu de Messines, uitstap naar Alte

20 juni 2014 - Loulé, Portugal

Na een heerlijke nacht in alle stilte is het zalig om bij het openen van de deur alweer te mogen genieten van het paradijsje van Andre en Franka. Het is een beetje bewolkt vandaag. We moeten vandaag gas gaan bijtanken en wat inkopen doen en dat willen we graag combineren met een bezoekje aan Alte. Het op een heuvel gelegen dorpje zou één van de mooiste van de Algarve moeten zijn. We parkeren aan het kerkhof en gaan op verkenning. Het is inderdaad een zeer specifiek wit dorpje met smalle, steile straatjes. Heerlijk om even in rond te dwalen. Terug aan het kerkhof zakken we de steile helling weer af op zoek naar de 5 meter hoge waterval Queda do Vigaro. Zeker de moeite om even te zien. De stoere jongelingen nemen een duik van op de rotsen in het diepe water. Lu Kai kan de verleiding niet weerstaan en haalt ook wat verfrissing rond de waterval.

port157 port158 port160 port162 port164 port165 port168 port169 port171 port172 port173 port174

Na al dat moois rijden we terug naar onze mooie camperplaats Sao Bartolomeu de Messines. Genieten van de rust en de mooie natuur. Heerlijk, het is toch een beetje thuis komen…