15 september 2018: Bornem - Rurberg

15 september 2018 - Rurberg, Duitsland

We krijgen een heerlijke nazomer, er staan nog wat vakantiedagen op de agenda dus weg zijn wij! We kiezen deze keer voor de Eifel. Ik ben er als kind ooit geweest maar das wel erg lang geleden en ik wil het graag nog eens terug zien. De rit erheen valt al goed mee. Eens de Eifel bereikt worden de heuvels ook steeds hoger en de dalen dieper. Het leuke vind ik altijd dat je pas op de laatste top ziet waar je terecht gaat komen. We zien de Rursee inderdaad pas vlak voor de laatste afdaling naar Rurberg. Camping Rursee ligt eventjes buiten het dorp. Het is een eenvoudige camping met wat vaste verblijvers en omdat het weekend is staan er ook wat tentjes en andere mobilhomes. We hebben dus ruime keuze in het uitzoeken van een plaatsje.

IMG_1359IMG_1369

Na het eten zijn we klaar voor een eerste verkenning van de omgeving. Op het uiteinde van de camping komen we tot bij een uitlopertje van de Rursee. De honden gaan uiteraard even te water!

IMG_1368IMG_1363IMG_1366IMG_1360IMG_1361

Daarna gaan we het dorp en het stuwmeer de Rursee verkennen. Het is hier prachtig. Het is ook warm genoeg voor een eerste Duitse pint op een terrasje! Wat later gaan we terug naar de camping en merken we meteen ook dat er een makkelijkere weg is om van de camping naar het dorp te wandelen. 20 minuutjes later zijn we terug aan de mobilhome. Nog wat genieten van het zonnetje, avondeten en we kruipen op tijd in bed. De nachten zijn behoorlijk fris hier in het dal!

Camping Rursee: Eenvoudige camping, wat verouderd sanitair maar netjes. Broodjes te bestellen aan de receptie, dorp op €21,5 per nacht met elektriciteit. (Honden vergeten mee te tellen)

Dagtrip: 206 km