10 september 2016: Schonach – Triberg – Sasbachwalden

10 september 2016 - Sasbachwalden, Duitsland

We gaan eerst op zoek naar de grootste koekoeksklok ter wereld, hier in Schonach. Het wordt een echte zoektocht want veel tips of infobordjes vinden we niet. We halen ons beste Duits boven en vragen het aan de plaatselijke bevolking. Een half uurtje later vinden we het! Een koekoeksklok zo groot als een huis! We hebben geluk, We moeten maar 5 minuten wachten voor het moment suprême: met de camera in aanslag wachten we tot de koekoek het uur komt aankondigen. Net op dat moment komt er een overenthousiaste Japanse dame vlak in beeld staan. We schuiven een stukje op en zien de koekoek toch naar buiten komen. Met hese stem kondigt hij het uur aan.

IMG_6609 IMG_6611 IMG_6613 IMG_6614 IMG_6615

Terug naar de camperplaats, door de hitte toch even stoppen aan een cafeetje, verloren vocht kan je maar beter snel weer op punt brengen! En dan gaat het weer verder. Inpakken en hop naar de volgende bestemming. In Triberg is de allerhoogste waterval van het Zwarte woud. Ook die moeten we natuurlijk even gezien hebben. We parkeren ons aan de rand van de stad, vlak aan de start van de wandeling langs de waterval. Het is mooi, beetje druk en behoorlijk de hoogte in. Onze intussen getrainde kuiten hebben hier geen problemen meer mee.

IMG_6616 IMG_6619 IMG_6620 IMG_6623 IMG_6624 IMG_6627 IMG_6628 IMG_6630 IMG_6634

Na de waterval lopen we nog even door het stadje waar we overladen worden door duizenden en duizenden koekoeksklokken. Als je hier geen koekoeksklok vind die in je interieur past dan vind je ze nergens! Wij zien toch maar af van de aankoop en trekken weer verder. Koekoeken moeten in het Zwarte woud blijven vinden we!

IMG_6635 IMG_6636 IMG_6637 IMG_6638

Terwijl we verder rijden ruilen we de koekoeksklokken langzaam in voor wijngaarden en zo komen we aan in Sasbachwalden. De GPS stuurt ons even de verkeerde straat in maar we vinden het al snel. (blijkbaar wordt elke camper de verkeerde richting uitgestuurd horen we later van de medecampers) Wat een prachtige CP hier en bovendien een supermooi en gezellig dorpje. Ook hier weel enorm veel wandelmogelijkheden maar de hitte belet ons om nog veel te gaan doen. We zien morgen wel weer….

IMG_6641 IMG_6642

CP Sasbachwalden: Festplatze, Talstrasse, Sasbachwalden, 22 plaatsen,€7, alle voorzieningen, elektr. op verschillende plaatsen, zeer rustig in het centrum van het dorpje.

Dagtrip: 105 km

Totaal trip: 841 km